مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

شصت و سومین خواب

حین بیکاری های چند روز پیش،مظلوم تر از اینباکس گوشی ام نصیبم نشد که نصیبی از هـــَرس شدن ببرد.روی هم رفته دویست و هفده اس ام اس داشت،برخی از آنها برای بیش از شش ماه قبل بود،یعنی پیش از اینکه حتی به کتابفروشی بروم !.یک حساب و کتاب کاسبکارانه کردم و دیدم آمار اس ام اس هایم به شدت افتضاح ست،به ازای هر پنج روز شش تا.


چــــــــــــرا؟!بخشی از آن صد البته بدین دلیل است که نه پیامکی با محتوای جوک و مزاح می فرستم و قابل پیش بینی ست تا چیزی ارسال ندهی ،نگـــیری.بخشی دیگر به علت این است که معمولا به دوستانم ترجیح می دهم زنگ بزنم تا اینکه پیامکی حوالت دهم.باز هم بخشی دیگر دارد و آن هم این است که گوشی ام از این صفحه لمسی هاست و نوشتن درش به شدت سخت.بخشی دیگر هم احتمالا به علت اخلاق مزخرف،چــــِـــمی دانم.


به هر حال باید اعتراف کنم وقتی امروز دیدم دوستم شاد و خندان بده بستان پیامکی دارد کمی به فکر فرو رفتم.جمله از مادر ترزا منقول است بدین مضمون:


تنهایی و احساس ناخواسته بودن بدترین فقر ممکن است.


چندان غیر معقول هم نگفته پیرزن.البته وضع هنوز تا بدان حد افتضاح نشده که بخواهم احساس تنهایی یا ناخواسته بودن کنم،اما گمان می کنم که بد نیست که همرنگ جماعت شوم و من نیز در بده بستان های پیامکی سهمی بگیرم.جوکی،خنده ای،شعری،عبارت زیبایی و الـــخ.


امروز دیگر آنقدر بی هدف صفحه موبایل را نگاه کردم که خودم خسته شدم.تصمیم داشتم که به محض رسیدن پیامکی،گاوی و یا گوسفندی ذبح کنم ؛ چشمانم خشک شد و خبری نشد که نشد .


گشودن راه های ارتباط و کمی هوای دیگران را بیشتر داشتن می تواند موثر باشد.گوشی قبلی ام که خراب شد ترجیح دادم که چند صد شماره را با آن به فراموشی بسپارم.گوشه ای از آن دست حرکات خـــَــرانه که توجیهات عقلانی می توان برایش جفت و جور کرد لابد .

نظرات 8 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 00:27 http://sabz.parsiblog.com

البته اخیرا پیامک ها از جوک و طنز و تمسخر تغیر جهت داده و به سمت جملات ادبی! رفته. میگید نه امتحان کنید.

پرچونه یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 02:00 http://porchouneh.blogsky.com/

نوشتن با گوشی های لمسی سخت بید؟ یعنی از آن راحت تر وجود دارد؟ ....پاسخ: بلی کیبورد

آآآی حااالی می دهد تمیزکاریه گوشی

این بیماری فقر اس ام اس هم ...واگیر دار و همه گیر و فصلیست ... یعنی تنها شما نیستید که به آن دچار می شوید ...
ما هم از آن بی نصیب نیستیم ... ذهن آدمی را انگول می کند ...لامصب آدم را از جاده خارج می کند
احساس طرد شدگی
بی مهری
ناله ....
برویم یک خودکشی دسته جمعی رابیندازیم !!!!

مهدی پژوم یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 02:56 http://mahdipejom.blogsky.com

سلام رفیق جان...
من نیز چون شما نه جوکی می ده ام نه می گیرم. اما هیچ ام بد نمی آید از این نده نستان...
حین بی کاری های چند روز پیش م هم پیامک هیی نا خواسته پاک کردم که... دریغا و حسرتا...

نگارنده یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 17:30 http://30youngwoman.blogsky.com/

آخ جون ... پس او دوستی که دیشب بهت پیامک داد خیلی خوشحالت کرد، نه؟

چقدر خوبه آدم سیگنال های یه آدم رو بگیره ... حتی از راه دوری مثل کرج به تهرانپارس .....

راستی ..خوبه که جک و چرت و پرت با پیامک نمی فرستی .. من هم به ابراز دوستی از طریق پیامک یا پیغام های واجب بسنده می کنم

یه مدتی جریان تحریم مخابرات بود خوب عادت از سر همه افتاد .. دوباره شروع شده ... جوک و اعیاد مخابرات حسابی وضعش خوبه

نگارنده یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 17:31 http://30youngwoman.blogsky.com/

در ضمن شما اصلاً خودت رو در شرایط جمله مادر ترزا قرار نده .... این حرف دیگه خیلی نا امیدیه

بعضی وقتا آدم دور و برش خلوت میشه ولی تنهایی و ناخواسته بودن؟ او هم تو؟ محمدرضا؟ مترجم؟ بید مجنون؟ عمراً ...

رها از چارچوب ها یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 22:58 http://peango.persianblog.ir/

من اصلاْ اصلاْ اس ام اسی نیستم
حالش نیست مترجم جان

آیسا دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 12:56 http://taghatoe.persianblog.ir

واسه وقتایی که آدم حوصله ش سر می ره بده بستانهای پیامکی آی حال میده... در عوض وقتی بی حوصله ای و هی واست پیامک میاد دلت می خواد گوشیو پرت کنی توو کوچه... سایلنت هم که نمی شه بکنی چون همون موقع ۱۰۰ نفر پیدا می شن که یه کار ضروری دارن... در کل بده بستون پیامکی گاهی بد نیست خیلی هم خودتو محروم نکن.

بلندترین دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 22:55 http://www.bolandtarin.blogsky.com/

مادر ترزا عجب گل گفته

البته نه که در مورد تو صدق کنه ها
کلی عرض کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد