مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

هفتاد و چهارمین

با یکی از دوستان شاعرم شرط بسته بودم که شعر "حجم"با "احمدرضا احمدی" آغاز شده و شعر "موج نو" با "یدالله رویایی"؛و او جدای از اینکه وارد شرط بندی شده از اینکه در حیطه تخصصی او شرط بندی صورت گرفته بسیار رنجیده بود.امشب که رسیدم خانه در دم رفتم و چک کردم و دیدم که هیهات بد اشتباهی رخ داده و در کارزار دو نفره رقابت را باختم،دمغ شدم.معمولا ً سعی می کنم با دقت متن ها را بخوانم و اگر ارجاع به متنی می دهم دقتی درخور داشته باشم،با باختن در این شرط تصویری که از خودم داشتم مخدوش شد،ضرر مالی هم که پیش کش.


روی هم رفته آدمی رقابت جو نیستم،مخصوصا ً اگر گمان برم که حریف رو در رو قدر تر از این حرف هاست که با هر حربه ای هم نمیشود حریفش شد،محترمانه به کناری می کشم و می گذارم قضیه ختم به خیر بشود،در دنیای حیوانات وحشی هم گوشت خواران ضعیف تر هم از درگیر شدن با بزرگتر ها خودداری می کنند و ترک میدان می کنند،حیوان ناطق اگر چنین توانی نداشته باشد که دیگر واویلاست.


اما اینکه آدم رقابت جو نیستم به این معنا نیست که کلا ً هر رقابتی در نظرم مذموم است،بلکه بر عکس،اگر از دوستان نزدیک من باشید می بینید که چگونه هر روز و حتی گاهی هر ساعت،بحث کـــَل و کـــَل بازی به میان است و بازنده بی نوا باید راهی شود و بیسکویت،چایی،نبات ،سیگار،نان سنگک،شکلات،شیرینی ویا هر چیز عیش و نوشی ای را بگیرد و بیاید.به هر حال به نظرم زندگی با این رقابت های کوچک بهتر است و شادمان تر،کمی پول از دست دادن کسی را بدبخت نمی کند،شاید تنها سبب شود که حواسمان بر روی حرف هایمان بیشتر باشد و یا بیشتر بیندیشیم،روی هم رفته تاثیرش خوش آیند است،نوعی دلخوشی کوچک.در هر صورت چنانچه این طرف ها کسی هست که در بازی های اتللو و یا پنتاگو  و بازی هایی از این دست صاحب ادعاست،بدم نمی آید کمی کل کل کنیم !





نظرات 10 + ارسال نظر
منیره جمعه 9 دی 1390 ساعت 00:11

همان بازی ماه تولد و اینها ما را بس ممل !
امیدوارم دوست مدّ نظر این کامنت را بخواند و در دامت نیافتد
یادت می آید که با این سن و وزن و قافیه یک پایم بیرون از دام بود

متاسفانه کامل در دام نیفتاد،انشالله دام بعدی !

منیره جمعه 9 دی 1390 ساعت 00:13

دلم خنک شد پسر جون !
کی گفته گذشت شیرینتر از انتقامه ننه قربون ؟

این هم برای اینکه بگویم چقدر بعلــــــــه دیگه

حقیر سر و پا تقصیر مراتب ارادت خود را عرض می کنم !

الهه محمدی جمعه 9 دی 1390 ساعت 00:36

نمی شه مثلن تخت نرد و پوکر هم جز گزینه ها باشه؟!
البته اتللو هم که، به به

موج نو با "بیژن الهی" و احمدرضا احمدی شرو شده فک کنم! (البته بیش تر منظورم اینه که بیژن الهی رو یادم اومد!!)

کی با هم اتللو بزنیم؟!


...

پوکر مگه بلدی دختر ؟

soroush.h.b جمعه 9 دی 1390 ساعت 14:15

برای رفتن گاهی راهی باید و گاهی پایی
من هر دو را دارم...
اینجا به استعانت شهامت آمده ام و همپایی!
من خوش سفرم...با من نمیآیی؟

یعنی بیشتر توی کف بودم که چطور آوازه خانه مجازی ما تا شمالستان رسیده که البته کشف و ضبط گردید !

پرچونه جمعه 9 دی 1390 ساعت 15:13

آها این کارو تو خونه با بابا که شدیداً قهاره در شرط بندی و کل ِ انجام میدم
منتها هی میبازم ُ از رو نمی رم یعنی موخوام کــه چیز شم ... حرفه ای ... حالا هی مال و اموالمو از دس بدم ...

اینارو گفتم که بگـــــــــــــــم
آقا منم بـــــــــــــازی ...

الان توی چه چیزی کل می ندازی تا من تکلیفمو بدونم؟!

بلندترین جمعه 9 دی 1390 ساعت 16:14 http://www.bolandtarin.blogsky.com/

کل کل کل کل

خوبه؟

چطوری؟من آمده ام ها
وای وای

یه لحظه وایسا گوسفند ها رو قربونی کنم

!

نگارنده جمعه 9 دی 1390 ساعت 20:55 http://30youngwoman.blogsky.com

من یه زمانی برای اینکه احساس شجاعت کنمکل کل می کردم ..الان میبینم که این از ترس بود ولی هنوز هم پایه کل کل هستم ... خب یه موضوع بنداز کل کل کنیم

کل کل پای تخته نرد هم خیلی دوست می دارم ...

آبجی تخته رو دوست ندارم،حال نمی هد لا مصب،شما اوکی بده انشالله تعالی در کنار هم در زمینه منچ هم بنده پایه کل هستم !

شرط بندی خیلی حال میده
من خیلی ریسک پذیرم برای همین از شرط بندی خیلی لذت می برم
اما کل کل کاملاْ بستگی داره فقط با کسایی که از همنشیتی و هم صحبتی باهاشون واقعاْ لذت می برم و به نوعی دوستشون دارم پایه کل کل هستم و چنانچه از کسی خوشم نیاد یا نسبت بهش بی تفاوت باشم اونوقته که زبونم سه قفله می شه و صدام در نمیاد. اینم یه جور نحس بازیه دیگه.
راستی من اصلاْ این بازیهایی رو که گفتی نمی شناسم

آبجی خلاصه بگو با من کل می ندازی یا نه؟ما هم می فهمیم شما با ما پایه هستی یا نه؟

والا به قرآن

پری کاتب شنبه 10 دی 1390 ساعت 17:35

درود

درود از ماست

maede یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 01:08

man un mozue ahadiso pish mikesham,age khateret bashe kheili ham suhje daghi mahsub mishe:D hame jure paye kale ahadis hastim:P

آه ای دختر چگونه جرات می کنی با حافظ 107 جلد بحار الانوار کل کل کنی؟حدیث بیاورم در شماتت دختری که با حافظ کل بحار الانوار کل کل می کند؟بیاورم؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد