مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

صد و بیست و پنج

نوپاتـــــر ها،در دو گزینه قضیه را خلاصه می کنند:یا درست است یا غلط،حرفه ای تر ها قدری مــُماشات به خرج می دهند و پاسخ را در یک طیف می بینند،می تواند بخشی درست و بخشی غلط باشد و کمتر پیش می آید که گفته ای - در معنای وسیع آن - یک سره مهمل و یا مطلقا ً درست باشد.


مسلمانان می توانند در برابر آن چه که «توهین به پیامبر اسلام» خوانده می شود قدری ملایم تر پاسخ بدهند و مدارک و اسناد تاریخی روی میز بگذارند که فیلم مورد اشاره به خطا رفته ست،یا مانند متمدن تر ها قضیه را در اساس محکوم کنند و یا حتی با نادیده گرفتن اش،موجب مشهور تر شدن فیلم و تیم سازنده اش نشوند.با بمب و موشک و تیربار به جان سفارت خانه ها افتادن و سفیر و کاردار وزارت خانه ایالات متحده را کشتند - کسانی که روحشان از ماجرا خبر ندارد - و یا آتش زدن پرچم آن کشور و آن طور لگد کوب کردنش فقط وجهه سازندگان فیلم را بالاتر می برد و یک مسئله را برجسته می کند:" ببینید با چه نئاندرتال هایی رو به رو هستیم" ؛که البته بخشی از آن واقعیت دارد.


در میان فیلم هایی که تیم های  پرتعداد و حرفه ای در پروسه ساختشان شرکت می کنند و بودجه های چند ده - و چه بسا چند صد میلیون دلاری - صرف اش می شود،فیلمی مستقل که با هزینه شخصی 5 میلیون دلاری و تیمی کوچک ساخته می شود را برجسته کردند و محکوم کردن و خواستار عذر خواهی اوباما شدن،را تنها می توان رفتار و خواسته ای ابلهانه نامید.


مسئله این جاست هر زمان که فیلمی،قطعه آهنگی،رفتاری،کاریکاتوری در نقد یا سـُخره گرفتن مسلمانان و اعتقاداتشان صورت می گیرد،سریع ابعادی جهانی می یابد و گاه پیش می آید تعدادی از مسلمانان در تظاهراتی که خود به پا انداختند زیر دست و پا له می شوند و جان میدهند،حتی اگر توده ی ِ مردم را در سطح عوامی غیر معقول در نظر بگیریم خود دولت ها می توانند به جای وارد گود شدن و آتش بیار معرکه شدن،در قامت مدیر وارد گود بشوند و تنها اعتراض ها را سازماندهی کنند،که تاکنون چنین نشده ست.


در نوع خود دور باطلی ست:جــُــهود و مسیحی ِ رادیکالی فیلمی بی محتوا می سازند،مسلمانان آن را بزرگ می کنند و در ابعادی جهانی مطرح می کنند،تعدادی زیادی کشته می شوند و صدقه سر این گونه واکنش نشان دادن،آبروی خود را در سطح جهانی یک پله از این هم که هست پایین تر می برند،و آبروی کشورهای هایی که مسلمان نامیده می شوند،و در یک کلام خاور میانه.


اگر یک تن مخاطب بیگانه با این طرف ها،تصاویر این اعتزاض ها را ببیند و دل به کلیشه های ضد خاور میانه ای ببند،من شخصا ً اگر رفتار او را به حق ندانم،طبیعی می دانم.

نظرات 7 + ارسال نظر
MohammaD شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 22:50 http://hot-or-not.blogfa.com/

Good!!!!

I Like It...!


ر - پ یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 09:15

عجب تحلیل منصفانه ای کردید محمد رضاخان.
جماعت مورد بحث در بسیاری موارد کنشگران چندان خوبی نیستند، اما از آن تاسف بار تر، واکنشگران بدی هستند.
مساله این است که پس از تکرار اولین اقدامی که به ذهن
می آید آیا از خود می پرسند و می پرسیم که : اگر این گزینه
به ذهنت نمی آمد چه کارهای دیگری هست که می توانی
انجام دهی؟

باری.شنیده ام که در ولایات فرانس هم کاریکاتوری دیگر کشیدند،باید دید در برابر این یکی چه می کنند دوستان واکنش گرمان!

آیدا یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 09:41

تا حالا فکر میکردم ر.ه.بر دانایی دارم و نمیذاره هرج و مرج پیش بیاد واین مسئله اینقد بزرگ شه اونم در اخبار صدا وسیما!!! اما ... خنگ تشریف دارن چون نفهمید هدف اونا تفرقه و کشت و کشتار بین مسلمونا بوده و نشون دادن چهره خشن اسلامیون به دنیا که نگاه کنید ببینید چه قد وحشی و غیر متمدنن . . . واقعا تروریستن سفیر آمریکا چه کار داشته بدبخت

تلاش برای نشان دادن تصویری زشت از مسلمانان نبود،تلاش برای نشان دادن چهره مسلمانان بود آن هم زمانی که اعتقاداتشان سخره گرفته می شود،در مورد اول در اساس نکوهیده ست،دومی جلوه هایی از روشنگری دارد

فرزانه یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 11:50 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
اوووه ... چقدر خندیدم بخاطر این قضیه ر.ه.بر دانا و اینا

واقعاً این چهره خشن نشان دادن لازم دارد ؟

فیلم را یه کلاهبردار قبطی مصری ساخته و در اینترنت پخش کرده حتی یک کانال دولتی و خصوصی در آمریکا نشانش نداده
اونوقت آمریکا باید معذرت خواهی کند اون هم در حالی که سفیرش کشته شده و به همه سفارتخانه هایش حمله شده ... اصلاً این امپریالیسم جهانی فحش خور خیلی ملسی دارد .

این قضیه سازماندهی دولت ها را گفتی یک نگاهی به ترکیه بینداز خبری هست ؟ البته که هست منتها مسلمانهایی که از سلفی گری عبور کرده اند

خنده دار ترین بخشش این است که فارس نوشته بخشهایی از فیلم را قرار است ضرغام تی وی پخش کند !!!
این یعنی ما تازه زور می زنیم که وارد سلفی گری شویم .

اونهایی هم که معمولاً دم از قرائت رحمانی و اینها می زنند فعلاً بقول دوستان غش کرده اند به سمت زنانه مجلس

سلام

راستش تا آنجا که من از رسانه های غربی دنبال کردم تهیه کننده اش و سازندگانش همان کسانی بودند که اشاره کردم.تلویزیون و کانال های ایالات متحده هم نشان ندادند چون در وهله نخست براس پرده های سینماهای مستقل ساخته شده بود،اینکه چه ربطی به پرزیدنت خارجه دارد هم من نفهمیدم،اساسا قرار هم نیست ربطی داشته باشد برای اینها بهانه ای برای سر و صدا راه انداختن و بد تر جلوه دادن خارجه مهم بود که موفق هم شدند.

دولت ترکیه عملکردی بهتر داشت،اساسا آن طرف ها حتی با وجود روی کار آمدن دولت اسلام گرا حواسشان هست که میراث اسلاف سکولارشان را بر باد فنا ندهند و گوشی دستشان هست که علاوه بر مذهبی که داعیه دارش هستند مسائلی دیگری هم مهم است،مثل روابط بین الملل و توسعه کشور و...

در مورد قرائت و این چیزها هم زیاد نگران نباش همساده،در شرایط فعلی گویا تمایل بر این است که اصل قضیه را زیر سوال ببرند و کمتر کسی سودای قرائتی تازه در کار انداختن دارد !

الهه یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 13:55


جانا سخن از زبان ما می گویی!

مهرگان دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 17:54 http://mehraeen.blogsky.com

سلام
غش نکنند سمت زنانه مجلس چه کنند؟ مگر این دیوانه گان آبرو گذاشته اند برایشان؟!
خدا وکیلی صحنه آتش بازی ها و مراسم پر افتخار پرچم سوزیشونو که میدیدم مور مور میشدم.!
میگم الان قیمت جهانی پرچم آمریکا در بازار جهانی میدونید چنده؟ به نظر تجارت به صرفه ای میاد ها! میگم بی خیال محیط زیست شیم بزنیم تو کار تولید پرچم!
کذشته از شوخی همین حرکات بدوی محتوای اون فیلم رو که ندیدم و فقط شنیدم چی هست، فقط بیشتر ثابت میکنه!

همساده بیکاری برای دیدن فیلمی بی ارزش اقدام کنی؟! ترافیک اینترنت از سرا راه آوردی.آنهایی که باید می دیدند هم ندیدند شما که جای خود داری! من هم ندیدم ! یک بی نوایی اون ور دنیا فیلمی ساخته - مشابه بسیج - ساخت های وطنی - بخواهی تمامی شان را ببینی که عمر نوح هم کم است !

فانی سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 21:02 http://oldmidwife.persianblog.ir

منم طبیعی می دانم همفکر!

به به !

مشتاق دیدار،شما خودت چطوری؟خوبی؟سلامتی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد