مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

صد و بیست و هفت

در ِ یخچال فروشگاه را باز می کنم و یک بطری شیر کوچک بر می دارم،یحتمل نیم لیتری باید باشد،360 درجه می چرخانمش تا قیمتش را ببینم چند است،عادت اخیرم است تا هم ببینم سرعت رشد قیمت ها چه حد است و مهم تر از آن در باغ باشم،هر چقدر می گردم قیمت را نمی یابم و بی خیالش می شوم.بر روی پیشخوان فروشگاه می گذارم و نگاهی به فروشنده می اندازم،در قامت نمادی که  :"بطری شیر را دریاب !"،قدری تامل می کند و قیمت را می گوید:"1600 تومان"


جان؟!چطور ممکن ست نیم لیتر شیر انقدر گران باشد،یاد ایام کودکی می افتم که پانصد به دست دوچرخه را آتش می کردم و می رفتم سه لیتر شیر می گرفتم - 6 شیشه پاک ! - و دو عدد شیرکاکائو کوچک به عنوان دستمزد و باز می گشتم و باقی پول و شیر را می دادم.


نقل است که پس از انقلاب ِ اسلامی سال 57،تمام اندیشمندان و متفکران سیاسی و انقلابی مانده بودند چه خبر است،سپهر سیاسی ایران اشفته و پر تلاطم و نظریه ای هم در کار نبود که از پس ِ تحلیل دقیق ِ وضعیت بر آید،تحلیل هایی شد و به همان سرعت فراموش شد،برای دقیق تر دیدن فرونشستن خاک ها لازم بود.


اکنون گویا وضعیت بی شباهت به شرایط پس از انقلاب نیست،قیمت ها به روز بالا می روند و دلار به آسمان مهاجرت می کند - امروز بعد از ظهر 50 تومان بالا رفت - و بازاریان و صنعتگران همه ناراضی،مردم که جای خود.سکوت اهل قلم خود گویای همه چیز است که چیزی نمی گویند تا بعد حکمی نشود و علیه شان استفاده نشود.مسئولین و حاکمیت که در عمل چیزگیجه گرفتند و لفظ دشمن از زبانشان نمی افتد.تو گویی آنها در این وضعیت بی تقصیرند،اینکه رژیمی وضع مردمش را این چنین ببیند و بر اوهام خودش تکیه کند و دم از مردمی بودن هم بزند از دهان کجی های روزگار.


در این وضعیت پیدا شدن افرادی که از سنگر رهبری دفاع می کنند و سنگ نظام به سینه می زنند هم دیدن دارد


"بیدار شو سید،بیدار شو،دهه شصت نیست"

نظرات 6 + ارسال نظر
ر- پ سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 22:44

به قول یکی از دوستان : آخه آدم چی بگه ؟



منم خودم به همین شکلم

مهرگان چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 00:24 http://mehraeen.blogsky.com

سلام به آقوی هم ساده!

خوبه بازم اونجا هنوز قیمت شیر 1600 والا! اینجا از یک ماه پیش شده 1900 برادر!
همین یه لیتر شیر وقتی من 8ساله بودم 2تومان بود!

این روزها مدام از خودم میپرسم آیا این نظام به پایان روزهای زنننندگی اش نزدیک میشود؟

این سید خدا وکیلی تو هپروته!واقعا خوشا به دل خجسته اش!

همساده یه انشاا... توی زبونت باشه !

مهربان چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 12:56 http://mehrabanam.blosky.com

مقایسه قیمت ها با سال های قبل ... یا اصلا با چند ماه قبل کار به شدت عذاب دهنده ایست.
مامان بابا ها همیشه که بچه بودیم می گفتند که زمان خودشان با فلان قد پیکان می خریدن و با فلان تومان شلوار جین.... چقدر به نظر عجیب بود...
حالا خودمان هم می توانیم از آن مثال ها بیاوریم... می شه گفت ما پارسال با اینقدر رفتیم مسافرت ۵ روزه... باورت می شه ؟ من که خودم باورم نمی شه...

سکوت مسئولین نظام در این میان دیدن دارد ،شنیدم حاجی ِ معممی گفته ست که مردم قدری صرفه جویی کنند ! مصداق عینی در آمدن نفس از جای گرم

عَنکبوت چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 20:17 http://chosiing-pif.blogfa.com

هِه ... ! وآقعا ! حآلا هر سآعَت بیشتَرو بیشترو بیشتَرشم میکنن و بِ این مسئله افتخآر میکنن ...
اخیرآ در رآدیو مردی بآ لحجه ی ِ غلیظه ترکیش فرمود :
آمریجآ هیج گلطی نمیتونه بِکــُنه !!
هستن آدمایی بآ این دیدگاه ...

زیاد هم هستند

فرزانه پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 12:19 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
خوب بذارید یه گرته برداری از هویدای مرحوم بکنم
خوب شیر نخورید ماست بخورید

والا من که یادم نمیاد کی خودم را از شیر گرفته ام الان بهترین وقته برای گرفتن رژیم های سرسخت

چی کار کنیم غیر از مسخره بازی آخه

اتفاقا باورت نمی شود فرزانه خانم که بخشی از متن بود که حذفش کردم!
دلم برای ایام شیرخوارگی تنگ شده ست !

سیدعباس سیدمحمدی پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 23:36 http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
خب مردم مرغ و شیر و گوشت و نان و میوه نخورند. چی میشه مگه؟! سبزیجات بخورند. هوا بخورند. کتاب بخوانند.
مردمی که آقای خمینی حدود سال 1358 فرمود به فکرش رسیده چه خوب است دیواری مانند دیوار چین بکشد دور ایران، نگفتند ای مولا و ای آقا و ای قائد، مگر مملکت برای حضرت عالی است که به فکرت رسیده دورش دیوار چین بکشی، این مردم عاقبتش و سرانجامش غیر از اینها نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد