مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

150:مسلمانان،میراث ژوراسیک را !

تشکیل ثروت های زیر زمینی شاید میلیون ها سال زمان ببرد،ولی مصرف آن در مقیاس میلیون سال،در چشم بر زدنی آن را به فنا می دهد،در واقع این گونه که بشریت از زیر خاک هورت می کشد و به فضای اطراف حوالت می دهد،ظاهرا ً چند دهه دیگر بیشتر مهمان ما نیست.آن وقت تکلیف شن زار های جهان سوم که به فروختن اش به اجنبی و تــُخس گردن در گلوی شهروندان کشور عادت کرده اند چه می شود؟


عده ای نفت را عامل تمام بدبختی ها می دانند،گفته ای به غایت رایگان و مختص گپ و گفت های تاکسی و واگن های مترو،در واقعیت تاریخی کشف نفت گشایشی در وضع معیشت ایرانی بوده است،با کشف طلای سیاه بود که پادشاهان ایرانی از دید زدن بانوان پاک دامن خارجه - کاری که ناصر الدین شاه در آن استاد بود - دست شستند و خیالات ِ به سوی تمدن بزرگ بر سر نشاندند - کاری که محمد رضا شاه در آن استاد بود -  و یا وارثان معمم شان پاره ی ِ تن اسلام در شرق مدیترانه را در یافتند.چنان چه نفتی کشف نمی شد و سرمایه ای راهی ِ خزانه نمی شد احتمالش بود که چونان همساده ِ شرقی مان در گیر ترور بازی و طالبان سروری باشیم.


گاهی که به این فکر می کنم آن گونه که ما در مسیر توسعه تاتی تاتی می کنیم،آیا اساسا ً می توان به گام نهادن در توسعه یافتگی در آینده ای حتی دور امید داشت؟


نظرات 5 + ارسال نظر
یک لیلی چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 14:02 http://yareaftab.blogsky.com

سلام محمدرضا خان
امید که می توان داشت. اما این که امید ناامید نشود .... بعید
می دانم از این امید طرفی بربندیم.
تلخ و ناامید به نظر می رسید. مباد.

امید مان ناامید نشود،خدا کند
ظاهرا ً امید آخرین چیزی ست که از بین می رود

فرزانه چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 16:41 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
ای کاش واقعاً در مسیر توسعه باشیم اتلاف وقت و کج رویهایمان خیلی زیاد است . به این کج دار و مریز های شاهانه ! بزرو بشود اسم توسعه مندی گذاشت .
در آینده خیلی خیلی دور شاید اما در آینده نزدیک امیدی برای این سرزمین ندارم .
دلم می خواست انرژی مثبت بدهم اما نشد

سلام بر شما

انرژی مثبت در خلا که شکل نمی گیرد،شما اهل فن هستی و در صنعت دست داری و احتمالا چیزی دیدی و میدانی که وضع چقدر خراب است.

من هم کور سوی امیدی هم نمی بینم،ولی امید است دیگر!

الهه چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 21:57

من از دوستانی که تو شرکت نفت کار میکنن شنیدم نفت ما هیچ وقت تموم نمیشه!!!
توسعه رو هم که خوابشو ببینیم!!

انشالله که تمام نشود،ولی بعید می دانم که نسل های آتی سرگین هم دستشان را بگیرد،با این وضعیت !

مجید پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 08:17 http://www.charoo.blogfa.com

درود .
محمدرضای گرامی ...
لطفا سیاه نمایی نکنید . تاتی تاتی یعنی چه ؟ ما در مسیر توسعه روزی ده گام به جلو می رویم . البته مشکل اینجاست که سایر نقاط دنیا روزی صد گام به جلو می روند ! برآیند این دو می شود روزی نود گام عقب ماندن ... ؟
نه ! حتما من اشتباه می کنم .... آقا همون تاتی تاتی خوبه ...
بدرود .

واقعا ً اگر جلو برویم خیلی امیدوار کننده ست،از شنیدن این خبر خوشحال شدم !

سیدعباس سیدمحمدی پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 ساعت 19:29 http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
و:
هزار سال خط فارسی را می توان در چند سال با املاهایی به صورت «فروختن اش» تباه کرد.

سلام بر شما

من اگر ویراستار باشم و با مشکلات متنی رو به رو می شوم احتمالا ً ترجیح می دهم که آن اشکال را بر نگارنده یادآور کنم،تا اینکه ضمن محاسبات بسیار دقیق بگویم که هزار سال از املای زبان فارسی با املاهایی نظیر فروختن - اش - تباه بشود.

البته قبول دارم که آدمیان با هم فرق دارم و این مسئله را من پذیرا هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد