مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

184: سند حقارت

برای شهروندانی که به فضای سبز اطراف بزرگراه های بی انتها عادت کرده اند و چشمانشان به رویت فواره های چرخان دمای 40 سانتی گراد، خو گرفته؛ البته شعارهای پیاپی شهرداری در بزرگراه ها و اخطار های اهل فن یاوه محض هست. چرا که هنوز نشانه ای در کار نیست و در صورت بروز وجود، آب را از حلقوم یکی دیگر از شهرهای مجاور می توان کشید بیرون.

در این میان اما، دال اعظم حماقت نه فواره های چرخان است و نه آب های روان در آسفالت بزرگراه ها و خیابان، بدترین و چندشناک ترین تصویری که در تمام این چند سال دیده ام و هر بار که می بینم، بر میزان خشم و حیرتم افزون می شود، همانا دریاچه چیتگر است.

در حالی که کشور در پرتگاه کم آبی ست و بسیاری از شهر ها در آستانه متروک شدن، حضرات مصرانه در تلاشند که مبادا در صحاری تهران، سطح آب سانتی متری پایین نرود، مصداق عینی سر گاو تو خمره گیر کرده. آنچه که سبب هراس من می شود، تناقضی ست که بسیاری از شهروندان این کشور با آن رو به رو می شوند، فاصله ای که بین شهروندان داده می شود، فاصله ای که خواسته یا ناخواسته بین شهروند " تهرانی" و "دیگران" نهاده می شود و  کفه همواره به نفع دسته نخست سنگینی می کند.

نظرات 3 + ارسال نظر
الهه سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 14:22

بالاخره "خاتم الانبیا" یی گفتن، مردم عادی ای گفتن...

رها چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 00:32 http://freevaar.blogspot.se

واقعا تا کی باید چوب بی کفایتی و ظاهربینی رو بخوره اون مملکت و مردمش؟

ریحانه دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 14:48 http://mieistorie.persianblog.ir

از اولین کلنگ این پروزه متعجب چنین تصمیم احمقانه ای بودم تا الان و البته این دریاچه اگر برای مردم آب نشود برای خیلی ها چنان نانی شده که هفت نسل بعدشان از آن سیرند و فربه ! رقم های ماشین حساب های ما کم می آورد شمارش سود خرید زمین متری 5000 تومان را و فروش آپارتمان های متری 12 ملیون تومان . ودر هر متر زمین 30 طبقه آپارتمان ساخته شده است .
* راستی روزگار ما لینک این خانه بودیم. لینک ما کجاست !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد