مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

خواب دوم

وقتی که  موسولینی در ایتالیا و به دنبال او،هیتلر با انتخابات کذایی و محبوبیت ۹۲ درصدی بر مسند قدرت آلمان تکیه زدند؛چرچیل که سایه شوم کمونیست را بر بالای سر اروپای غربی احساس می کرد تبریکات مفصلی به موسولینی فرستاد،بعد ها پاپ هم در مورد موسولینی و هم در مورد هیتلر با اغراق و ستایش سخن راند نظر مردم مذهبی را نیز تا حدودی نسبت به فاشیست ها بهبود بخشید. حتی متفکرانی نظیر مارتین هایدگر و کارل اشمیت و دانشمندانی نظیر ماکس پلانک و الکسیس کارل هم نسبت به فاشیست ها ابتدا نظر مساعدی داشتند.هوش متفکران و  دانشمندان آلمانی و یکپارچگی حیرت آور که ارمغان فاشیست بود سبب شد به سرعت کشور رشد صنعتی را از سر بگذراند.


اما این ابتدای راه بود.آلمان به سرعت به ساخت ادوات جنگی دست زد و با حمله به لهستان آتش جنگ جهانی دوم برافروخته شد.بعد ها زیر پیمانی که با روسیه ِ کمونیست بسته بود هم زد و به آنجا حمله ور شد.فاشیست ها آنچنان بیرحم بودند که برای اولین و اخرین بار در تاریخ،سرمایه داری و کمونیست  - دو دشمن خونی هم - دست در دست هم گذاردند و علیه فاشیست ها متحد شدند.همان هایی که بعد ها جنگ سرد را برای دهه ها هدایت کردند.سربازان متفقین از اتحاد و تلاش از پای جان فاشیست ها تعجب زده شده بودند،هر یک از نازی ها ماشین کشتاری بود برای قتل هایی که برای آنها برنامه ریزی گشته بود.، نازی ها چنان شست و شوی مغزی شده بودند که تا آخرین توان در راه پیروی از رهبر کوشش کند.نازی ها تا آخرین لحظه مقاومت کردند و دست آخر با خودکشی ِ هیتلر و با خاک یکسان شدن پایتخت و دیگر شهر ها،نازی ها راهی ِ تاریخ شدند


در جبهه دیگر کمونیست ها بعد از جنگ جهانی دوم در روسیه،شوم ترین حکومت استبدادی را در تاریخ پدیدار کردند.اپوزوسیون هیچگاه در روسیه قدرت نگرفت و دست آخر حکومت از درون متلاشی شد.نظام حکومتی سلسله مراتبی بود و تنها تایید شدگان که توسط حزب مورد سنجش قرار می گرفتند از قدرت برخوردار می شدند و این بدان معنا بود که از بالا  تا پایین حزب برای چند دهه مسلک فکری یکسانی را از سر گذرانید.


حالا در این گوشه از خاور میانه با موردی رو در رو هستیم که ترکیبی از هر دوی آنهاست.دستکم اگر تردید داشته باشیم از محاسن ان ها برخوردار نیست می دانیم که معایب هر دو را دارد.عزیزانی که راه پویش فردا را در پیش دارند حواسشان باشد که با خاطر سربازان مصری نرد عشق نبازند.اینجا دیگر مثل مصر نیست که ارتش تنها به دندان نشان دادن اکتفا کند،به میان می آید و سلاخی می کند.دوربین های مردمی در سال گذشته تصاویر دلنشینی را ضبط نکردند.در آخرین بلاگ هم در وبلاگ پیشین گفتم که در وضعیت فعلی دچار گیجی شدگی غریبی هستم،از یک سو امید ندارم به انقلاب،از سوی دیگر حاکمیت به هر گونه اصلاحاتی خصمانه می نگرد.باید دید که حاصل عقد دائم کمونیست و فاشیسم بنیاد گرایانه به کجا می خواهد کار را بکشاند.

نظرات 7 + ارسال نظر
داستان تکراری دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 09:42 http://baharakmv2.blogfa.com

سلام.
1- شما نکند مازندرانی باشید؟ آخر آنها بهارک را بهاره تلفظ میکنند. البته راحت باشید.
2- ممنون بابت لینک.
3- من به عنوان یک فیزیکی از گمراهی دانشمندان و ناتوانی آنها در درست حدس زدن آینده و دل باختگی آنها به سران فاشیست از مردم جهان عذر خواهی میکنم. استادمان میگفت که اینشتین خودش دستور بمباران هیروشیما را صادر کرد و بعدا آن بدبخت ایشمن بود کی بود او را علم کردند که محبوبیت این کم نشود.
4- در مورد اصل حرفی که میخواستید بزنید میترسم حرفی بزنم. دو تا بچه دارم و نمیخواهم بی مادر شوند.

سلام
1- نه،اشتباه از من بوده است.تصحیحش می کنم
2- خواهش،من هم ممنون از شما بابت لینک مجدد
3- نه،آینشتاین نه تنها با رژیم نازی سر عناد داشت،بلکه ابتدا برای سرش ده هزار مارک، و بعد بیست هزار مارک جایزه تعیین کردند و در آخر به کمک پادشاه اتریش به آمریکا گریخت.او مرد بسیار محترمی بود.وقتی خبر بمباران هیروشیما و ناکازاکی را به او دادند تا یک هفته تحت فشار روانی فجیعی بود تا آخر زندگی اش دارو مصرف کرد.اوپنهایمر دستور ساخت بمب اتمی را بدست اورد.آینشتاین روحش هم از ماجرا خبر نداشت.

می توانید در این مورد به کتاب "آینشتین و شاعرگ که توسط انتشارات علمی و فرهنگی بیرون داده شده رجوع کنید.کتابی بسیار سرگرم کننده و البته خوب و سر دستی.بخوانیدش شیفته شخصیت اینشتین می شوید

4- ایرادی ندارد.مخصوصا شما که با نام راستین خودتان در این جامعه مجازی می نویسید

داستان تکراری دوشنبه 25 بهمن 1389 ساعت 16:58 http://baharakmv2.blogfa.com

درست است اوپنهایمر. خیلی وقت است که از فیزیک فاصله گرفته ام.بابت معرفی کتاب ممنون.

خواهش می کنم

الی سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 00:21 http://elidiary.persianblog.ir/

من در اینکه آن فاشیست است مطمئنم ولی در اینکه این دیگری کمونیست مشکوک .
به هر حال من هم امیدی به تحول از طریق مردم و یا حتا رجال ندارم و ترسم این است که روزی این تحول ( که به هر حال اتفاق خواهد افتاد ) بوسیله ی عامل خارجی ای صورت بگیرد . آنوقت دیگر هیچ جایش را نمی شود درز گرفت...

اتفاقا من خیلی امیدوارم،پای حاکمیت در این میان به نسبت سالهای پیش سست تر شده است.هر چند وقوع انقلاب در نوع خود پدیده ای بسیار نادر است که تنها در کشورهایی که دولت های بسیار ضعیف و یا تسلیم شده دارند رخمی دهد؛اما حضور مردم و رفتارهای اجتماعی هماهنگ می تواند فشار را بر حاکیمت افزایش قابل توجهی بدهد و می تواند نقطه آغازی برای اصلاح از درون باشد.پدیده های اجتماعی بسیار پیچیده تر از آن هستند که بتوان آن را پیش بینی کرد ویا قانونی کلی از برای آن تبیین نمود،اما در اینکه حضور پر رنگ مردم در سیاست های هر نظامی،سبب جمع شدن سیستم می شود تردیدی نیست

نجیبه محبی سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 00:52

خانه جدید مبارک برادر .
ادرستان را تصحیح کردم

مرسی خواهر
لطف می کنی

درخت ابدی سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 01:20 http://eternaltree.wordpress.com

فعلا از تلفیق نامیمون فرم غربی توتالیتاریسم و محتوای خاورمیانه‌ای توسعه‌نیافتگی بویی از میل به تغییر بلند نمی‌شه. این کلاف کاملا سردرگمه. نمی‌دونم.

درخت جان به وبلاگ قبلی بازمی گشتی شاید برای دوستانت راحت تر بود.عبور از سد فیلترینگ کار سختیه

آزاد سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 15:47 http://pirahan.blogsky.com

سلام
خانه نو مبارک دوست عزیز هر چند خانه به دوشی حوصله ایوب می خواهد .
اگر چه اوضاع به کلاف سر در گمی شباهت دارد اما فرجام این کلاف قابل تشخیص است . این سیستم نهایتا به بن بست می رسد ، در آن صورت به مصداق کلمح البصر ، یک روز مردم صبح از خواب بیدار خواهند شد و می بینند همه چیز تغییر یافته است !

سلام
پنبه شدن هر چیزی که ادم ریسیده سخت ترین قسمت کار است.


...
در مورد انقلاب ایران چنین چیزی را بارها شنیدم.یعنی انقلاب سوم هم پیش خواهد آمد؟

درخت ابدی سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 16:06 http://eternaltree.wordpress.com

تا زمانی که وضعیت سفید نشده مطالب جدید رو تو پرشین‌بلاگ هم می‌ذارم. از مکافاتش خبر دارم.

مرسی رفیق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد