مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

خواب چهارم

اینکه یک درخت تا چه میزان رشد کند،بسته به شرایط محیطی،کودی که پای درخت ریخته می شود و یا به طور طبیعی دریافت می کند،آب و هوا،استمرار تغذیه ی ِ آبی و سست و یا سفت بودن خاک منطقه و ... می تواند کوتاه و یا بلند باشد،سبز باشد و یا نه،چوبش سخت باشد و یا سست.در جنگل های آمریکای شمالی درخت های سکویا تا صد و ده متر رشد می کنند و بیش از هزار تن وزن دارند،در مناطق خشک  و صحاری یک خار هم به سختی می روید.در پروسه تکامل درختان مدام  و به مرور زمان کوتاه تر و یا بلند تر می شوند.


مغز انسان ها را می توان به درخت ها تشبیه کرد که بنا به شرایط محیطی در پروسه ای کوتاه و یا طولانی تکامل می یابد.به هر میزان که داده های مستند تر و یا منسجم تری به ذهنی داده بشود و آموزش منظم تری ببیند،ذهن دقیق تر و موشکاف تر می شود.زبان پرورده می شود و پیشرفت شتاب می گیرد.در عوض هر چقدر پرداخته های ذهنی مبهم تر،گنگ تر،نا منظم تر باشند ذهن و مغز گیج می شوند و مشبه به کلافی سر در گم که توان حلاجی امور و مسائل را از دست می دهد.جامعه ای که می سنجند که چه چیزهایی را باید خواند،نسل های بعدی شان را حرفه ای تر می پرورانند و جامعه ای که آموزشی مغشوش می دهد،یک یا چند نسل را پا در هوا می کند.


بنا بر این اصل که : " به هر میزان کتاب بهتری را بهتر بخوانی،ذهن بهتری داری" قصد دارم تعدادی کتاب خوب را با نظر سنجی از دوستانم جمع و لیست کنم تا با حداقل مطالعه بیشترین بازده را داشته باشیم.از دوستان تقاضا دارم که حداقل پنج کتاب کارآمدی را که طی مدت اخیر خوانده اند معرفی کنند.امیدوارم لیستی حداقل با پنجاه کتاب مفید و موثر داشته باشیم.محدودیتی در اینکه در چه ژانری باشد در کار نیست.در شرایط امروز جامعه کار آمد باشد.


این پنج کتابی ست که اکیدا توصیه می کنم:


ظلم،جهل،برزخیان روی زمین،نوشته محمد قائد.انتشارات طرح نو

صفحه به صفحه این کتاب بی نهایت کارآمد را می توان بارها و بارها خواند و در موردش اندیشید.اگر کتابی باشد که بخواهم به همه کس اجبار به خواندنش کنم همین کتاب است.ماست های چکیده را از دل ماستی با حجمی چند برابرش بیرون می شکند،اگر چکیده این کتاب 380 صفحه را بگیرند بعید می دانم از 379 صفحه کمتر باشد.خواندنش اوجب واجبات،از نان شب واجب تر


جامعه شناسی،نوشته آنتونی گیدنر،ترجمه حسن چاووشیان.نشر نی.

هر یک از بیست و دو فصل این کتاب را می توان جداگانه خواند و یا تدریس کرد.برای کسانی که حوصله خواندن کتابی 1074 صفحه را ندارند، این مزیت را داراست که می توان یک فصلش را که به دردت می خورد را جدا کنی و بخوانی.بعد از خواندنش مشخصا احساس می کنی زاویه دید به جامعه و انسان ها و روابط انسانی بسیار باز تر می شود.یک کلام عالی ست و مناسب چند بار خواندن.


تاریخ ایران مدرن،نوشته یــــِرواند آبراهامیان،ترجمه محمد ابراهیم فتاحی.نشر نی

تاریخ معاصر ایران از زمان قاجار تا سال 1384 به خلاصه ترین شکل ممکن و بی طرفانه.مناسب حال هر ایرانی که خواهان سرک کشیدن در تاریخ ایران مدرن است،ولی حال و حوصله وقت گزاردن ندارد و خواننده ای حرفه ای نیست.با خواندنش در هر مجمع عمومی ِ تاریخ حرفی برای گفتن خواهید داشت


دفترچه خاطرات و فراموشی،نوشته محمد قائد،طرح نو.

مجموعه ای چند مقاله مثال زدنی از محمد قائد.اگر مایل به خرج یازده هزارتومان برای خود کتاب نیستید - که من البته دوست داشتم کتابش را بخرم - می توانید به اینجا بروید و از سایت خود نویسنده دانلودش کنید.بی اغراق،بهترین مقاله زبان پارسی که تا به حال خواندم


اما آیا این هنر است؟،نوشته سینیتا فریلند،ترجمه کامران سپهران.نشر مرکز

من قریب به ده کتاب در مورد فلسفه هنر خواندم،از کتابهای درسی اش گرفته تا کتاب های مشخصا در حوزه فلسفه آلمان هستند تا همین کتاب «حقیقت و زیبایی»  بابک احمدی.باور کنید هیچ کدامشان به اندازه همین کتاب 190 صفحه ای کارآمد نیستند و تاثیر گذار.


کتاب پیشنهادی محض سرگرمی،

«مارک و پلو» نوشته منصور ضابطیان.نشر مثلث.

مناسب برای خواندن در هر زمان،در هر مکان،در هر سن،برای هر سلیقه و...



پنج کتاب پیشنهادی من اینها بودند.هر کسی که گذرش بر اینجا افتاد اگر امکانش هست پنج کتاب بگوید.برای جمع دوستانم می خواهم لیست را ببرم.خاصه انکه یکی از دوستان نیز کتاب فروشی

نظرات 32 + ارسال نظر
نیکادل شنبه 30 بهمن 1389 ساعت 16:10 http://aftabsookhte.blogfa.com

سلام بر شما
من فعلاً کتاب تسلی بخشی های فلسفه اثر الن دوباتن ترجمه عرفان ثابتی را پیشنهاد می کنم. بقیه را اجازه می خواهم فکر کنم و بعداً خدمتتان عرض خواهم کرد.

مرسی بانو نیکا دل
منتظر معرفی باقی کتاب ها نیز هستیم

فرزانه یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 00:06 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
کتاب های قائد و هم چنین آبراهامیان را خوانده ام
هر سه فوق العاده اند و بسیار ضروری برای خواندن
معرفی 5 کتاب کار آسانی نیست ای کاش حوزه ای مشخص می کردید که انتخاب کمی آسانتر می شد
این شب ها دارم نقد عقل مدرن را میخوانم که گفتگوی جهانبگلو با فیلسوفان و اندیشمندان معاصر و بزرگ دنیاست

سلام

ابتدا مشخص کرده بودم در چه حوزه ای باشد.بعد به ذهنم خطور کرد ممکن است این محدودیت ها تنگناهایی برای مخاطبی که قصد معرفی دارد ایجاد کند.

به شخصه در علوم اجتماعی،جامعه شناسی،فلسفه و تاریخ را در الویت قرار می دهم.مخصوصا اینکه کتابی موضعیت ایران را داشته باشد.نظیر کتابهای قائد و یرواند آبراهامیان.


پسند خودم بیشتر بر این است که کتابی را بخوانیم که در این برهه خاص تاریخی ایران،شدیدا به کارمان بیاید و اذهان را به کار بیندازد.از پنجاه و چند کتابی که ظرف این یکسال خواندم این پنج تا بسیار بیش از باقی به کار آمده و جانمایه بیشتر متن هایم از محتوای همین کتاب ها بوده است.

حال اگر گذرتان به اینجا افتاد - به شدت - سپاسگذار خواهم شد که پنج کتاب معرفی کنید

داستان تکراری یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 11:48 http://baharakmv2.blogfa.com

سلام چه کار قشنگی انجام دادید. خیلی خیلی روحم مبسوط شد. سعی میکنم بگریم بخوانم.
من تازگی ها یک کتاب از پرویز دوایی خوانده ام در مورد خاطرات سینمایی ش. یک کتاب هم از وودی آلن خوانده ام که خیلی جالب بود. "مرگ در نمیزند" خیلی قشنگ بود. فعلا همین تا بعد.
البته من داستان دوست دارم. اعصاب حرف های قلمبه ندارم. ولی کتاب تضادهای دکتر رفیع پور خیلی ملموس و جالب است. اسم کاملش یادم رفته. شما بهتر میدانید. بنویسید. همان کمه کلی مثال برای حرف هایش می اورد.

خانم همتی باور کنید این پنج کتابیکه گفتم خیلی ساده تر از کتابهایی هستند که نام بردید

مخصوصا کتابهای محمد قائد که نثری به غایت روان دارند.وقت داشتید نگاهی بندازید.پشیمان نمی شوید

میله بدون پرچم یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 12:49

سلام
پاسخ به این سوال کمی نیاز به فکر کردن دارد
بلکه بیشتر از کمی!
خواهم آمد

شاید که فردا بیایی
شاید...

داستان تکراری یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 18:15 http://baharakmv2.blogfa.com

حتما. بروم ببینم شهر کتاب دارد. ممنون

سپاس

دانژه یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 20:27 http://www.off-hand.blogfa.com

دوست دارم اون کتاب اولی رو بخونم،
مچکرم!

بخون دانژه
حتما بخون
منم مچرکم !

درخت ابدی یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 21:46 http://etrenaltree.persianblog.ir

۱. روشنفکران ایران: روایت‌های یاس و امید/علی میرسپاسی/ ترجمه‌ی عباس مخبر/ نشر توسعه
۲. تراشیدم پرستیدم شکستم/ مهرزاد بروجردی/ نگاه معاصر
۳. درس‌هایی کوچک درباره‌ی مقولاتی بزرگ/ لشک کولاکوفسکی/ ترجمه‌ی روشن وزیری
۴. جامعه‌شناسی سیاسی/ دکتر حسین بشیریه
۵. کارکردهای ذهنی در جوامع عقب‌مانده/ لوسین لوی-برول/ ترجمه‌ی یدالله موقن/ نشر هرمس

مرسی
مرسی
مرسی درخت ابدی

من خراباتی آن کتاب پنجم هستم.خواستم بنویسمش گفتم احتمالا کسی از آن خوشش نخواهد آمد منصرف شدن.
کتاب سوم را به دنبالش رفتم تمام شده بود

کتاب چهارم را یکی از دوستانم توصیه کرده بود.

بابت پنج کتابی که معرفی کردی سپاس.پیشنهاد دیگری هم اگر داشتی باز هم بگو.ما مشتاقش هستیم

فانی یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 23:34 http://newmidwife.persianblog.ir

سلام.آخرین کتابی که خوندم و مفید ترین هم بود البته ، بیماری های زنان نواک بود.قدیما کتاب زیاد می خوندم.الان ترجیح می دم نخونم.در ضمن من با شما یه کمی قهرم.آخه چی می شد یه رمان هم اسم ببرید!به نظرتون چیپ و بی ارزشه؟از کلاس آدم کم می کنه؟والا به خدا من یکی اگه نفعی از کتاب خوندن برده باشم از رمان ها بوده.از داستان های زندگی و داستان زندگی ها.

نه آبجی ! بحث این حرفا نیست !
من زیاد رمان نخواندم.در بین ایرانی ها در سال های دور،جلال آل احمد و نادر ابراهیمی و البته صادق هدایت را خواندم.از خارجی ها منسجم نخواندم.

قلعه حیوانات و 1984 خب نیازی به گفتن ندارد که.شما که خوب خواندی به ما بگو.ما هم مطمئن باش خوشحال می شویم

درخت ابدی دوشنبه 2 اسفند 1389 ساعت 04:50 http://etrenaltree.persianblog.ir

خواهش می‌کنم.
کتاب سوم هر سه جلدش به همت یه ناشر دیگه تو یه مجلد چاپ شده و نشر ثالث داره.
۱. هر سه کتابی که از ایوان کلیما ترجمه شده: روح پراگ/ در انتظار روشنایی در انتظار تاریکی/ کار گل (دو تای آخر رمانه)

به فانی: یه سر به وبلاگ «میله بدون پرچم» بزن که دست خالی برنمی‌گردی.

۲. گستره اسطوره/ گفت‌و‌گوهای محمدرضا ارشاد/ نشر هرمس
۳. ...


تنک یو درخت،فانی خانم اگر آمدی سفارش رفیق ما را یادت نرود.
لینکش گوشه صفحه هست

ندا دوشنبه 2 اسفند 1389 ساعت 09:39 http://secondwindow.blogsky.com

سلام
مرسی از معرفی کتابها. من که تا دیروز درگیر امتحان بودم.

سلام

شما حتما پنج تا کتاب مناسب خواندید که بخواهید به دیگران سفارش کنید.نه؟
من هم به دنبال همانهایم

داستان تکراری دوشنبه 2 اسفند 1389 ساعت 10:43 http://baharakmv2.blogfa.com

راست میگوید فانی. من که هرچی دارم از رمان دارم. ما که نمیتوانیم همه زندگی ها راببینیم و تجربه کنیم . ولی میتوانیم با رمان در همه جنگ ها پیروزی ها و کش.رهای دنیا حضور همه جانبه و همیشه در صحنه داشته باشیم و انگار همه جا هستیم. خیلی خوب است. مخصوصا رمان نوجوان. که پر از شور و حرارت و خلاقیت و خیالبافی و ماجراجویی است. البته هرکس سلیقه ای دارد. از اطرافیان من هیچ کس رمان نوجوان دوست ندارد.

خانم همتی
باورکنید اگر رمانهای خوب را معرفی کنید من هم سپاس
گزار می شوم.

اینجا جدل نداریم که چه سبکی باید هر کس بخواند.شما متناسب با سلیقه خود خواندید،از بین کتاب های متعددی که خواندید حتما هست چند تایی که به دیگران سفارش اش کنید.نیست؟

همانها را لیست کنید

ندا دوشنبه 2 اسفند 1389 ساعت 19:41 http://secondwindow.blogsky.com

خب ادم در هر سن و زمانی دنبال کتابهای خاصیه.
یک زمانی دنبال کتابهای عاشقانه و رمانس بودم و شمار زیادی از این کتابها را می خوندم که اسم بعضی شون یادم نمی اد
زمانی دنبال روانشناسی بودم و کتابهای از این دست انتخاب می کردم.
یک مدت هم درباره راههای موفقیت و ... که حقیقتا محرک و مشوق خوبی بودند.
یک وقتهایی هم دنبال مفاهیم عرفان و نگاههای فرا تر بودم مطالبی را می خووندم که برای حتی نزدیکان قابل درک نبود. اما هر جمله اش واسه من یک زندگی بود.

دوران نوجوانی دنبال کتابهای شریعتی بودم. و در آن حال هوا به ادبیات نیز علاقه مند شدم و بسیاری از نوشته های ادبی و اشعار را دنبال می کردم....

یک وقتی هم مجذوب پائولو کوئلیو بودم.



کوری، جان شیفته، سرخ وسیاه، چه کسی پنیر مرا برداشته است؟، انسان در جستجوی معنی، شازده کوچولو. کتابهایی بودند که در زمان خودشان از خواندن لذت بردم و هنوز به خاطر دارم

سپاس

اولی و دومی و سومی را نخوانده بودم.
به لیست اضافه می کنم.هر چند که از کتاب چهارم خوشم نمی آید.هر چند کتاب بسیار خوبی ست

آزاد دوشنبه 2 اسفند 1389 ساعت 19:57 http://pirahan.blogsky.com

سلام بید مجنون

منسجم کردن ذهن برای معرفی 5 کتاب کار سختی است اما :
آن چه که این روزها مورد نیاز جامعه ماست به نظر من خواندن یک "رمان عشقی" است چرا که بد جوری خشونت زده و عصبی شده ایم . در این زمینه دو کتاب معرفی می کنم :
1 : رمان " چشمهایش " اثر جاوادنه بزرگ علوی
2 : "قطار پاکستان" نوشته خوشوانت سینگ . البته این کتاب فکر نمی کنم گیر بیاید . اما داستان سیاسی عشقی زیبایی دارد ماجرا مربوط به زمان تقسیم شبه قاره هند و پیدایش کشور پاکستان است که جنگهای خونینی بین مسلملنان و هندوها رخ می دهد . این داستان قصه عشق و دلدادگی یک دختر مسلمان و یک پسر هندو در آن شرایط سخت است .

در زمینه تاریخ :
1: کتاب "ملاحظاتی در تاریخ ایران" نوشته علی میرفطروس را پیشناد می کنم علل تاریخی عقب ماندگی جامعه ایران با قلم شیوای او خواندنی است البته این کتاب جزء کتابهای ممنوعه است اما اگر خواستید تا نسخه پی دی اف آن را برایتان ایمیل کنم .
2 : کتاب "دو قرن سکوت" اثر جاودانه دکتر عبدالحسین زرین کوب هم خواندنی است

در زمینه فلسفه :
1: اخیرا کتاب "فلسفه و امید اجتماعی " ریچارد رورتی ترجمه عبدالحسین آذرنگ را خوانده ام جالب است . این کتاب را نشر نی منتشر کرده .
2 : همچنین کتاب " ادب قدرت و ادب عدالت " دکتر عبدالکریم سروش را توصیه می کنم دید خوبی به آدم می دهد .
3 : کتاب " شریعت و عقلانیت در موج سوم روشنفکری دینی " نوشته عباس شریفی هم کتاب بدی نیست برای کسی که بخواهد روشنفکران دینی ایران را بشناسد کتاب مناسبی است

فکر کنم از 5 تا بیشتر شد . نه ؟ هر کدامش را خواستی می توانی حذف کنی !

عالی بود.سپاس بی قیاس

هر چه کتاب خوب بیشتر معرفی کنیم و ارزیابی کنیم بهتر است.
شما هر چه بیشتر معرفی کنی ما بیشتر خوشحال می شویم.گمان می کنم از آنجا که نوعا راستای علایق دوستان شبیه به هم است می توان لیستی قابل قبول را ارائه داد.

داستان تکراری دوشنبه 2 اسفند 1389 ساعت 22:48 http://baharakmv2.blogfa.com

نه جدل نداریم. در پروفایلم هست

داستان تکراری دوشنبه 2 اسفند 1389 ساعت 23:04 http://baharakmv2.blogfa.com

راستی یک مطلب هم داشتم به نام دنیای خود ساخنه من در آن هم خیلی کتاب های نوجوان نام برده بودم.
کاش در کامنتها قیافه هم را میدیدم تا بفهمیم که طرف دعوا دارد یا نه. من که از فحوای نوشته خود بوی دعوا به مشامم نرسید. شاید این شکلک ها کارمان را راحت کند.
اگر همه به یک موضوع یا موضوعات مورد علاقه ما علاقه داشتند که دنیا خیلی بی مزه میشد.
شما هم این کار معرفی کتاب را جدی بگیرید. خیلی جالب است. من هم با یک سری کتاب آشنا میشوم که من را از این تعصب کور نجات دهد و نچسبم به یک موضوع.

سلام
سو تفاهم نشود.به شخصه با دوستانم مطمئنم هرگز بد صحبت نمی کنم و قصد جسارت ندارم.
آن پست را نیز در خاطر دارم.اتفاقا زیبایی که در این جاست که چون همه به یک موضوع خاص علاقه نداریم کتاب های متفاوت تری انتخاب می کنیم.همان حرفی را که در فلسفه می زنند به گونه دیگری در ادبیات می زنند،به گونه دیگری در هنر نقاشی،موسیقی،نمایشنامه، و...

من خودم به این دلیل که رمان زیاد نخواندم از معرفی کتاب در این حوزه پرهیز کردم.بالاخره هر کسی تعدادی کتاب هست که توصیه اکید داشته باشد تا نزدیکانش بخوانند.به دنبال همانها هستم.

فانی سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 00:27 http://newmidwife.persianblog.ir

سلام همسایه!دوست!داداش!برادر!هموطن!(از خودتون یاد گرفتم این اطوار رو!)من دیگه واقعن واسه کتاب و کتابخونی خیلی پیر شدم!ولی ابلیس کی گذاشت ما بندگی کنیم؟!واسه شروع من رگتایم رو توصیه می کنم.از دکتروف.دیگه از کارایی که دوست دارم خداوند الموت و عایشه بعد از پیغمبر هستن.دیگه.....هر چی که ویلیام فاکنر نوشته باشه.و در پایان زیباترین خاطره ی سال های جوونیم :هاکلبری فین از مارک تواین محبوبم!

همشیره (!) چرا پیر شدی؟پروفسور حسابی ساعاتی قبل از مرگش کتابی آلمانی می خواند،با این استدلال که بدانم و بمیرم بهتر است تا ندانم بمیرم.برای خواندن هیچ وقت دیر نیست.خاصه آنکه لذت بخش هم هست.مخصوصا رمان خوانی که محشر است.

ثبت و ضبط می شود،به لیست اضافه خواهد شد.فقط انتشاراتش را نیز می گفتی خوب می شد

فانی سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 00:34 http://newmidwife.persianblog.ir

ضمنن اونجا که گفتید سر زدم.کارشون عالیه.

درخت ابدی گفت.من فقط تاکید کردم

داستان تکراری سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 03:39 http://baharakmv2.blogfa.com

موافقم.

داستان تکراری سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 03:50 http://baharakmv2.blogfa.com

از این ورود مفاهیم به همه حوزه ها خیلی خوشم می اید. اسم وبلاگم هم همین را می رساند . به قول ویل دورانت: هیچ چیز زیر این آفتاب تازه نیست. دلم میخواهد حرفی را که قبلا در حوزه داستان خوانده ام یک بار هم در حوزه تاریخ ببینم. مثل دیدن یک اشنا یا هم وطن در یک سرزمین غریبه است. دریا باید بهتر بفهمد من چه می گویم.
البته تکرار بعضی اوقات ملال اور است. (همه شکلک ها!!)

الی سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 10:19 http://elidiary.persianblog.ir/

اقا چقدر از محمد قائد تعریف کردی . وسوسه شدم .
من تا ابد ؛ صد سال تنهایی ؛ مارکز را به همه توصیه می کنم و مجموعه داستان ؛ دلتنگی های نقاش خیابان ۴۸ ؛ از سلینجر رو .
به تاریخ و کتابهاش مشکوکم ولی ؛ هزار و یک حکایت تاریخی ؛ از محمود حکیمی خوبه . لااقل رئال تر از هر توضیحیه . ؛ مدیر مدرسه ؛ جلال احمد هم را نم توانم ندید بگیرم.

از جلال احمد به جز در خدمت و خیانت روشنفکران

همه را خواندم.این کتابش را اتفاقا بیش از باقی دوست دارم.از سلینجر ناطوردشت را خواندم که عالی بود.صد سال تنهایی را حالش را نداشتم و فروختمش ! در مورد نفس خود تاریخ یک کتاب هست با اسم
تاریخ
از سری کتاب های مختصر مفید.شک را برطرف می کند.یا لااقل توجیهی برای تاریخ میگذارد.کتابش کار دو ساعت هم نیست.نشر ماهی چاپ کرده

داستان تکراری سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 19:18 http://baharakmv2.blogfa.com

بروزم

اتفاقا صفحه اش جلویم باز بود

داستان تکراری چهارشنبه 4 اسفند 1389 ساعت 00:44 http://baharakmv2.blogfa.com

سلام. ممنون که سر زدید.
شاید جزو فرقه ای شده ام که حافظ هم جزوش بود. همان که شماتت دیگران را جلب میکرد.
ولی بیشتر به این خاطر است که خیلی تنبل هستم و باید به خودم هی بزنم. چیزی به آخر دنیا نمانده و من هنوز اول راهم. راستی اگر دنیا تمام شود دیگر چه فرقی میکند که........ چرا فرق میکند. من وقتی کسی اسم کتابی را می اورد که نخوانده ام از حسادت میمیرم. هیچ وقت راضی نبوده ام. همیشه ناراضی ام.

ولی خودتان را ازار می دهید.کتابهای دنیا سالانه از میلیونها سر می گذراند و خواندن یک هزارمشان هم در توان هیچ انسانی نیست.به شخصه ترجیح می دهم یک کتاب را چند بار بخوانم تا اینکه کتاب های زیادی بخوانم.دنیا انقدر جزئیات دارد که تمام عمر سرگرممان کند تا نیازمند هدف های کلان نباشیم.به گمان من داسنتن قدر ثروت های دم دست از بدست آوردن ثروت های بزرگ مهم تر است

داستان تکراری چهارشنبه 4 اسفند 1389 ساعت 00:51 http://baharakmv2.blogfa.com

آهان ملامتیه. الان یادم افتاد. چقدر فکر کردم.

داستان تکراری چهارشنبه 4 اسفند 1389 ساعت 01:01 http://baharakmv2.blogfa.com

قبول دارم تمام و کمال. ولی ... عادت است دیگر . شاید خوبی وبلاگ داشتن این باشد که دوستان خوبی پیدا شوند و آدم را به یاد بعضی چیزها که خودمان هم میدانیم بیندازند. ممنون. تذکر به جایی بود.

خواهش.به هر حال اگر تعداد بیشتری از انسان ها فکر کنند نتایج بهتر می شود.اینجا هستیم تا با یکدیگر گمانه زنی کنیم

الی چهارشنبه 4 اسفند 1389 ساعت 15:07 http://elidiary.persianblog.ir/

از کتابهای تازه نشر ( تقریبن تازه ) کتاب ؛ این مردم نازنین ؛ از رضا کیانیان . خیلی عالیه . خاطرات کوچک وو بزرگه از رضا کیانیان و برخورد گاها عجیب مردم با او . گاهی از ته دل می خنداند آدم را . نشر مشکی.

مرسی
نیم نگاهی انداختمش

داستان تکراری چهارشنبه 4 اسفند 1389 ساعت 18:59 http://baharakmv2.blogfa.com

آثار یاستین گوردر همه در باره خلقت و تفکر در مورد چیزهایی است که قبلا راجع به آن ها فکر نکرده بودیم.
مایا
دختر پرتقال
دنیای سوفی
راز فال ورق
زندگی کوتاه است
... بقیه اش یادم نیست. یک نفر امانت گرفته هنوز نیاورده است

دنیای سوفی را دارم.برای کسانی که می خواهند شروع به فلسفه خوانی کنند بد نیست.باقی را نخواندم.از سه آثار دیگری که نام بردید به جز فال ورق چیزی نمی دانستم

فانی چهارشنبه 4 اسفند 1389 ساعت 23:24 http://newmidwife.persianblog.ir

سلام.ما کلن هر چی کتاب تو خونه داریم یا مال امیر کبیره یا مال خوارزمی یا گوتنبرگ.یعنی نسل دایناسورها.دیگه بعد از پدرم هیچ کس دلشو نداره که پول بده بالای کتاب!وقت کردم می رم چک می کنم.

امیر کبیر و خوارزمی کتابهای خوبی نشر می دهند،خاصه خوارزمی.از گوتنبرگ چیزی نمی دانم.وقت کردی نگاهی بنداز که لیست ما منتظر است.

محمد چهارشنبه 4 اسفند 1389 ساعت 23:42 http://1dinosaur.persianblog.ir

سلام
فعلا کتابهایی که یادم میاد :
2 کتاب حسن نراقی" جامعه شناسی خودمانی" و " پی نکته هایی بر جامعه شناسی خودمانی"
"نفحات نفت" رضا امیرخانی
"آذری غریب" تنها داستان زیبا کلام
"تلنگر" یادداشت های روزانه اردشیر رستمی

مرسی از آمدنت

سه کتاب نخست را نیم نگاهی انداختم و تورقی کردمشان.البته نه برای خواندن.ثبتشان می کنم

خرمگس بانو پنج‌شنبه 5 اسفند 1389 ساعت 02:11 http://gadflybanoo.persianblog.ir//

دلم برای نوشتن در اینجا تنگ شده بود. خب کتاب خوب که زیاد است و انتخاب کردن سخت است.
انسان در جستجوی معنی دکتر ویکتور فرانکل
از خوب به عالی اثر دکتر جیم کالینز.(این کتاب حاصل ده سال تحقیق یک تیم است و فوق العاده مفید )
انسان موجود ناشناخته دکتر الکسیس کارل
جامعه شناسی نخبه کشی . دکتر علی نقی
مدیریت کورش بزرگ
خب حالا ۵ تا رمان هم بگم ؟
۱-خرمگس. اتل لیلیان وینیچ
۲- خاک خوب. پرل باک
۳- همسایه ها . احمد محمود
۴- تمام کتاب های جین وبستر
۵- تمام کتاب های ناتالیا گینزبورگ

سلام
مرسی بابت معرفی کتاب
راستی چرا دلت برای نوشتن در اینجا تنگ شده بود.مگر من را پیش از این می خواندی؟

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 5 اسفند 1389 ساعت 18:44

سلام
متاسفانه درگیر مشکلات کاری شدم ولی به جوابی که در اینجا می بایست بنویسم فکر می کردم...مدام
الان اومدم دیدم بحث رمان چقدر گرم شده و ...
من رفته بودم دنبال همون خطی که خودت داده بودی! می خواستم جامعه باز پوپر را بنویسم یا همون گیدنز (جامعه شناسی) که البته هر دو کلفت مسلکند!!
در زمینه تاریخ معاصر که از اوجب واجبات است کتاب خوب کم نیست تاریخ مشروطه کسروی به عنوان پایه و کتاب های تحلیلی مثل کتابهای آبراهامیان و دیگران در کنارش و برخی خاطرات که نشانگر تاریخ اجتماعی هستند هم در کنارش (مثل همان خاطرات شیخ ابراهیم زنجانی)...اما یه کم معاصر تر کتاب "اولین رییس جمهور" به کوشش محمدجواد مظفر (انتشارات کویر) شدیداً توصیه می شود....
اما رمان: این رو باید سر فرصت دوباره بیام!!
از لطف دوستان ممنونم

حسین جان
من متن جدیدی می خواهم بگذارم ولی تنور اینجا همچنان گرم و روشن است.منتظر اسم کتابهایی که می خواهی بگویی هستیم

میله بدون پرچم دوشنبه 9 اسفند 1389 ساعت 14:56

سلام
از اینهایی که تا الان مطلب در موردشان نوشتم:
کوری ساراماگو
ظلمت در نیمروز آرتور کستلر
هرگز رهایم مکن ایشی گورو
سفر به انتهای شب سلین (مرگ قسطی هم در یک لول پایین تر)
شوایک هاشک
1984 اورول
آوریل شکسته اسماعیل کاداره

مرسی

سورمه دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 11:39

سلام.
ازین پست و کامنتها یکی دوتا کتاب برداشتم و گفتم چندتا کتاب هم که خیلی از خوندنشون لذت بردم رو معرفی کنم هرچند ممکنه خونده باشید.
1-کشتن مرغ مینا از هارپر لی
2-پرواز برفراز اشیانه فاخته
3-مرگ ایوان ایلیچ از تولستوی
4-آکواریوم های پیونگ یانگ
5-مکتب بی خدایی
6-محکوم به اعدام (علی محمد افغانی)
7-نون والقلم جلال هم خوب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد