مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

161:پـــُتک مُسلمون بر فرق مبارک ِ فردیت

یکی از دوستانم تعریف می کرد که گهگاه حین کار کردن،آن چنان میل ژنسی اش بر او فشار می آورد که دوست دارد مشت دستش را گره کند و حواله میز کارش کند،بعد ناگهان دور اندیشی می کند که شیشه شکسته چه سنگین فنا می دهد دست را و منصرف می شود؛درد و دل جوانان این خاک که ماندند که با میراث اسلامی و دست و پایی که سنت ِ آن از ایشان بسته چه کنند. (هزاری هم که از وادی اسلام و مسلمانی خداحافظی کرده باشند)


برادر و خواهران مسلمان،لطفا ً خودتان را به آن راه نزنید و از اصل قضیه طفره نروید،واقعیت آن است مشکل در این مورد خاص قابل فروکاست به این حاکمیت و آن یکی نیست و مشکل در متن،سنت و اندیشه های اسلامی ست،اسلام و سنتش هرگز عشق،دوست داشتن و دوست داشته شدن را به رسمیت نشناخت تا چه اینکه بخواهد برای آن راه حل هایی بیاید وباید پذیرفت که ریشه بسیاری از مشکلات ما -  و من به عنوان یک فرد که در جامعه مسلمانان می زیم -  در اصل به دین و احکام و سنن مربوط به آن باز می گردد.میل ژنسی در اسلام بیشتر حول تشکیل خانواده،تولید مثل و تکثر فرزندان مطرح شد و باید حتما و هر چه سریع تر از قیف ازدواج می گذشت،باقی راه ها مسدود شدند و می شوند و بخشی از عواقب ونشانه های آن معطوف به زنانی که زیر چادر تمامی اندیشه های ذهنشان معطوف به جنس مخالف،یا مردانی ست که سعی می کنند که دیده برگیرند و در خیال کار همه را می سازند.کسانی که یا شانس ازدواج ندارند،یا علاقه ای به آن در سنین پایین ندارند و یا بدان اعتقادی ندارند و یا در اساس برایشان زود است همگی از آزاردیدگان احکامی چنین اند.



دیدن و یا بودن در مقام کسانی که از این باورها و یا از زیستن در کنار باورمندان آن، رنج  می کشد،سختی هایم را دو چندان می کند،افسوس که جانی هزار باره دارد،دوباره سر بر می کشند و می گویند این اصلش نبود و چنان که بر راهش می رفت چنین نمی شد و چنان


قصه همان،با روایتی دیگر




نظرات 16 + ارسال نظر
الهه پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 ساعت 02:22

لایک!
فکر می کنند با جدی نگرفتن نیاز به این مهمی از بین بردنش خب !!!!

yasna جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 12:22 http://delkok.blogfa.com

سلام
محمد جان روز مبارک

سلام علیکم. با شما مخالفم.
اسلام می دانسته میل جنسی حد و مرز ندارد، و انسان اگر به تمایلات لحظه ای و غیر لحظه ای اش باشد، به ارتباط جنسی فقط در خانواده رضا نمی دهد. اسلام گفته این غریزه ی شگفت انگیز در هر محفل و مکان و کوچه و خیابان و لب دریا و ...، و از طریق هر کس با هر کس، ارضا نشود. حالا جناب عالی مخالف هستی، نمی دانم پیشنهادت چیست.

میتینگ انلاین جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 19:00 http://meetingonline0.blogfa.com

سلام بید مجنون عزیز
سلام جناب سید محمدی
اسلام انسان بودن انسان را مد نظر قرار نداده. آنچه به زور نگه داشته شود در خفا به انجام می رسد. خیالتان راحت. شخص شما اگر مسلمان نبودید، شعور نگهداری از امیال خود را نداشتید؟
منتظر چه پیشنهادی هستید، جز آنکه در نهاد آدمی، انسانیت را قوی تر از حیوانیت بدانیم. واضح است که اگر به هر انسان بالغ و نابالغی بگویند تو فلانی و فلانی، اگر نباشد هم می شود. مدام می گویند قلب مرد مریض است. آیا مریض است؟ این خدایی که این ها از ان دم می زنند، مرض دارد که قلب مرد را مریض آفریده؟ خجالت بکشید از روی انسانیت. از این که خود و دیگران را انسان نمی دانید. میل جنسی نیز چون دیگر امیال انسان است. چون خوردن و نوشیدن. مگر همین آدمی نبود که گوشت خام را پاره پاره می کرد و می خورد؟ با دست و دندان به غذا حمله می کرد؟ مگر همین آدم نتوانست درست خوردن را بیاموزد؟ درست خوردن را دوست من! نه کم و زیاد خوردن را! چرا که مقدار میل جنسی کاملا به فیزیک انسان و نوع طبع و اب و خاکش بستگی دارد. اگر به میل جنسی نیز چون دیگر امیال نگاه شود، آموزش درست داده شود و برای ادمی شعور کافی قائل شوند، هیچ مشکلی پیش نمی آید. مگر در همین ایران و همین شهر انسان ها با وجود اسلام به چیزی رضایت می دهند؟ انچه انسان را در چارچوب انسانیت قرار میدهد، منع و محدودیت دینی نیست. بلکه "قانون کمال" است.

منیر جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 22:48

حق با توئه محمدرضا .
مشکل اصلی دین و احکام اونه . ولی مگه همین مردم همه نماز می خونند ؟ مگه الکل نمی نوشند ؟ مگه مجلس لخت و پتی نمی گیرند ؟ مگه ظاهرن همه رفتارهای غیر دینی انجام نمیدن ؟ پس چطور میشه که به ارضا جن سی که میرسن میشند بچه مسلمون ؟! تازشم اینقده این رفتارها در اسلام ثواب داره ؟ من فکر میکنم این اگرهم ریشه در دین داشته باشه بر میگرده به بکارت دختر !

پسر خوب ایرانی هر چقدرم از دین زده شده باشه وقتی میبینه خودش خواهر داره ، اونم باکره می مونه .
البته نه که فکر کنی اینجاها که داشتن بکارت بعد از 18 سالگی همانقدر بی آبرویی بهمراه داره که نداشتنش توی ایران ، دیگه کسی مشکل ژنسی نداره ها ...
اینجا هم از اینور بوم افتادن پسر جان !
یعنی مشکل فقط از دین نیست
اون سر دنیا از دین و سنت و عرف مشت می کوبند توی هوا...
این سر دنیا از اسیر آزادی شدن ... منتها دیگه مشت نمی کوبند یهو ساقط میشند.
شاید حوصله کنم و چیزی در حد توان در اینباره از این سر دنیا بنویسم .

نگارنده شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 10:13 http://30youngwoman.blogsky.com

لایک به کامنت میتینگ آن لاین

انسانیت می تونه برا آدم ها تعادل و توازن و تناسب و کنترل به خود و آرامش همراه داشته باشه ..لزومی به چوب بالای سر از نوع عقیدتی نیست. انسان وقتی عقل رو به کار گرفت، تونسته برای هرچیزی قانون وقاعده تعریف کنه ... در همه موارد هم کسانی هستند که نیاز به مراقبت دارند، اون هم وظیفه قوانین مدنی و اجتماعی است، نه لزوماً قوانین عقیدتی ...

اگر کسی هم دلش بخواد و با منطقش سازگار باشه، می تونه قوانین مذهبی که براش خوشایند هست به اجرا بگذارد.

خودت چطوری مترجم جان؟

سنوبال یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 13:55 http://animalweb.blogfa.com

با سلام
با اینکه مسلمانم و معتقد، ولی متاسفانه در خصو ص مسائل جنسی و کنترل امیال جنسی نمیدانم اسلام چه راه مشروعی را پیشنهاد داده است !
فقط توصیه به صبر شده است !

الهه یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 23:10

http://karajenvironment.blogfa.com/
به قصد اطلاع رسانی!!!!

شهروند دردمند سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 17:01 http://kaarmand.blogfa.com/

سلام و درود
ممنون از پیام و نظری که در وبلاگ شهروند دردمند نگاشتید
با کلیت رویکرد شما موافقم و رسالت خود را نیز به عنوان یک فعال اجتماعی، متمرکز بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و روشنگری کرده‌ام.
اعتقاد به اصلاحات پایین به بالا و نرم در سطح جامعه دارم و هدف من بیشتر عاملیت است تا ساختار. اگر چه از نقش بی‌بدیل ساختار بر شکل‌گیری هنجارها و رفتارهای شهروندان و جهت‌دهی به آنها نمی‌توان گذشت، اما تغییر ساختار نیز بدین آسانی‌ها ممکن نخواهد بود. لذا بر خلاف قاطبه‌ی روشنفکران که عمده‌ی نقدهای‌شان معطوف به حکومت و دولت است که به اصلاح آن امیدی نیست، جامعه‌ی هدف خودم را عموم مردم و اقشار تحصیل‌کرده انتخاب کرده‌ام که به اصلاح آنها امیدوارترم
برای شما آرزوی توفیق و سلامتی دارم
با احترام
محمدرضا اسدی

فرزانه سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 20:37 http://www.elhrad.blogsky.com

صبر و تقوی پیشه کنید تا رستگار شوید

دمادم پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 ساعت 13:41 http://www.damadamm.blogsky.com

این نگاه به نوعی متعلق به تمامی ادیان است. تفاوت های ظریف موجود، به خاطر این است که هر دین از کدام فرهنگ برخاسته باشد. موضوع اینست که هر جامعه ای به رنسانسی نیاز دارد و این رنسانس، در اینجا به این راحتی ها اتفاق نمی افتد، یا حداقل کم هزینه نخواهد بود مثل رنسانس قرن شانزده که آن هم کم هزینه نبود. با این تفاوت که جوامع امروزی دوپاره اند، و تحمل پذیری خیلی اندک با مذهبی که حاکم است خیلی کمتر شده. اما من فکر میکنم تمام جوامع نیازمند رنسانند، یعنی مجبور به انند از نظر سیر تاریخی و فقط زمان میخواهد که دین به نهایت خود برسد(مثل قرون وسطای غرب) تا دلزده ازین نهایت، اندیشه ای جدید سربرکشد.

سوفیا پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 ساعت 15:26

اسلام و به ویژه شیعه وقتی از اون ور می افته جالب میشه. اقایون دم از اخلاقیات می زنن ، اما نمی دونن همین اسلام جواز همخوابگی با بی نهایت کنیز رو صادر کرده. تازه در شیعه صیغه هم تا بی نهایت اضافه میشه. بعدشم مرد مسلمون میتونه کنیزشو واسه برادر مسلونش حلال کنه اسمشم گذاشتن "تحلیل" یعنی حلال گردانی. قابل توجه اقای سبد محمدی!

ند نیک جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 22:37 http://blue-sky.persianblog.ir

صیغه راهی مطممئن

مترجم دردها دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 02:00 http://fenap.blogsky.com

ظاهرا ْ دوستان صلاح ندیدند که صفحه مدیریت ما را نگاه دارند
همچنان منتظر گشوده شدن صفحات مدیریتی وبلاگمان هستیم !

اگر افاقه نکرده چاره ای نمی ماند جز گشودن صفحه ای دیگر و خانه ای دیگر

در قلمرو اسلام معاصر، شاید موضوعی به اندازه‌ی تن و زن حساسیت برنیانگیخته و به همین میزان ناروشمند فهم نشده است. هنوز جستارهای مربوط به قلمرو تن و زن، اروتیسم و سکسوالیته در اسلام به طور گسترده، آزاد و عمومی در جامعه‌های اسلامی طرح نمی‌شود. گفتن ندارد که کاوش و شناخت مبانی سنت نخستین اسلامی درباره‌ی تن و زن، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای واسازی گفتار ایدئولوژی و نیز سنت‌گرایی اسلامی است.
کتاب زِعِو مَگن با عنوان فضیلت‌های تنانه: شهوت و طهارت در فقه اولیه‌ی اسلامی* اثری است با طرح و ایده‌هایی بدیع درباره‌ی اروتیسم در اندیشه‌ی اسلامی سده‌های اولیه

[ بدون نام ] جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 15:56

نباید از پمپاژ گسترده تحریک و صنعت پورن در دنیا که به شدت اثر گذار است غافل بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد